ساخت یک کلیپ تبلیغاتی با کیفیت بدون مشخص بودن جنبه تبلیغاتی
اگر از کارشناسان شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام بپرسید که چگونه می توان تعداد فالوورها را افزایش داد و یا این که میزان درآمد از پیج را زیاد کرد، در اکثر موارد پیشنهاد آن ها این خواهد بود که ویدئو یا کلیپ تولید کرده و منتشر کنید. ویدئوها یکی از جذاب ترین رسانه های امروزی هستند. درگیر کردن حواس بینایی و شنوایی به صورت همزمان باعث می شود که تاثیرگذاری محتوا بسیار افزایش پیدا کند. پیش از هر قدمی شما باید بدانید که چگونه می توان یک کلیپ تبلیغاتی ساخت به طوری که جنبه ی تبلیغاتی آن مشخص نباشد.
این گام ها از نظر کارشناسان خبره ی سایت بای فالوور است با ما همراه باشید تا مراحل ساخت کلیپ تبلیغاتی را یاد بگیریم.



ساخت کلیپ تبلیغاتی چگونه است؟
این که در چه زمینه یا حوزه ای فعالیت می کنید یا اندازه ی کسب و کار یا کمپانی شما چقدر است اصلا مهم نیست. فرایند آموزش ساخت کلیپ یکسان است. تمام گام هایی که برای ساخت یک کلیپ نیاز دارید به صورت کلی مشابه به همین است که در ادامه توضیح خواهیم داد.


هدف خود از ساخت کلیپ تبلیغاتی را مشخص کنید
آسان تر این است که بدون فکر کردن شروع به ساخت کلیپ کنید اما کار اصولی تر که می تواند نتایج بهتری در پی داشته باشد این است که در ابتدای کار به این فکر کنید که اصلا چرا می خواهید این کلیپ را بسازید. ویدئوها می توانند به دلایل مختلفی تولید و منتشر شوند. برخی از این اهداف عبارتند از افزایش فروش، جذب ترافیک، آگاهی از برند، جذب مشتری، آموزش و . . اگر چندین هدف در ذهن دارید و می خواهید که تمام این اهداف را در یک ویدئو پیاده کنید، از همین حالا هشدار می دهیم که به نتیجه ی دلخواه خود نخواهید رسید. هر ویدئو باید روی یک هدف متمرکز باشد تا بازدهی داشته باشد.


مشخص کنید کلیپ تبلیغاتی شما چگونه منظور خود را مخاطب می رساند
شما می توانید منظور خود را به شکل های متفاوتی به مخاطب خود برسانید. برای مثال می توانید توضیح دهید که چه کسی هستید، می توانید طرز کار یک محصول را شرح داده و در میانه ی آن خودتان را به مخاطب نشان دهید. می توانید مخاطب را تشویق کنید تا کاری انحام دهد. می توانید از سخنان افراد بزرگ برای تصدیق خود استفاده کنید. می توانید ویدئوی خود را به صورت یک کلیپ آموزشی تولید کنید و . . یک راه خوب برای ساختن یک کلیپ تبلیغاتی بدون نشان دادن جنبه ی تبلیغاتی، ساختن آن به شیوه ی سرگرمی و طنز است.


تُن کلیپ تبلیغاتی خود را مشخص کنید
می توانید ویدئوی خود را به صورت مستقیم، رک و علمی بیان کنید و یا آن را دراماتیک کرده و با درگیر کردن احساسات مخاطب به هدف خود برسید. می توانید خود را صمیمی نشان دهید و یا این که شوخی وار منظور خود را برسانید. می توانید خود را ثروتمند نشان داده و یا این که خود را مطابق با سلیقه ی قشر خاصی نمایان کنید. تمام این تُن ها بستگی به موضوع محتوای شما دارد.


طول کلیپ تبلیغاتی شما چقدر باید باشد؟
در تصمیم گیری این موضوع، میزان بودجه ی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. با این حال موضوع و هدف شما از ساخت کلیپ تبلیغاتی هم در این زمان تاثیر می گذارد. برای مثال اگر می خواهید در قالب یک ویدئوی آموزشی طرز کار یک محصول را نشان داده و به صورت غیر مستقیم خودتان را معرفی کنید، احتمالا کلیپ شما باید بین 1 تا 3 دقیقه باشد. اگر می خواهید فروش خود در شب یلدا را افزایش دهید احتمالا یک کلیپ 30 ثانیه ای مناسب خواهد بود.


مشخص کنید که ویدئوی شما به چه روشی تولید خواهد شد؟
یکی از مراحل مهم در آموزش ساخت کلیپ این است که تعیین کنید کلیپ شما به وسیله ی انیمیشن ساخته میlrm;شود یا با استفاده از افراد واقعی. البته راه های دیگری هم وجود دارند. برای مثال بی رول ها، استوک، لایو اکشن، اسکرین کست و . هم از انواع دیگر روش تولید کلیپ هستند که می توانید با یک سرچ ساده اطلاعات زیادی درباره ی آن ها به دست آورید. دو نوع محبوب هم استفاده از وایت بورد یا نمایشگر گوشی یا کامپیوتر است. مثلا محتوای مورد نظر را روی وایت برد، تخته سیاه یا کاغذ میlrm;نویسید و یا محتوا روی یک نمایشگر دیگر نشان داده میlrm;شود.


ایده ی خود برای تولید ویدئو را مشخص کنید
در این مرحله نیاز دارید تا مشخص کنید کلیپ تبلیغاتی شما چطور و با چه داستانی می خواهد مخاطب را با خود همراه سازد؟ می توانید این کار را با نوشتن یک پاراگراف در رابطه با ویدئوی خود شروع کنید. این پاراگراف صفر تا صد کلیپ را توضیح نمی دهد اما بخش قابل توجهی از آن را بیان خواهد کرد. شما در این مرحله شخصیت ها، صحنه ها، صداها، وسایل مختلف، محصولات مختلف و پیام پایانی را هم مشخص خواهید کرد.


اسکریپت خود را آماده کنید
در این مرحله شما باید جزئیات مربوط به ویدئوی خود را آماده کنید. منظور از اسکریپت، طرح بندی مورد نظر شما برای ساخت کلیپ تبلیغاتی است. شما در این مرحله تعیین می کنید که چند صحنه باید در این ویدئو وجود داشته باشد. هر صحنه چقدر طول میlrm;کشد، چه صداهایی در چه زمان هایی در ویدئو پخش می شود و . .


ساخت استوری بورد
حالا شما باید از یک متخصص گرافیک کمک بگیرید تا اسکریپ خود را جان ببخشید. هنگامی که ایده ی خود را در قابل یک استوری بورد مشاهده می کنید، می توانید متوجه شوید که آیا اسکریپت شما در وضعیت خوبی قرار دارد یا نه. آیا منظور خود را آنطور که باید و شاید به مخاطب رسانده اید یا خیر.
شما می توانید تمام این کارها را خود انجام دهید اما ممکن است زمان زیادی ببرد تا بتوانید تمام قسمت ها را به تنهایی انجام دهید. می توانید از شرکت هایی که در تهیه و ساخت کلیپ تبلیغاتی فعالیت دارند، برای ساخت ویدئوی خود استفاده کنید.


سخن پایانی
تمام مراحلی که در این نوشته توضیح دادیم، را می توانید در هر ابعادی از ساخت کلیپ تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهید. موضوع این است که هر کدام از این مراحل را چقدر با دقت و با چه امکاناتی انجام می دهید. به هر حال خلاقیت در هر کاری حرف اول را می زند. گاهی پیش می آید که افراد بدون امکانات خاص و فقط با قوه ی خلاقیت خود ویدئوهایی را تولید می کنند که از هر نظر بی نظیر هستند.

آموزش ساخت کلیپ در اینستاگرام

کلیپ ,یک ,ساخت ,توانید ,تبلیغاتی ,ی ,می توانید ,خود را ,کلیپ تبلیغاتی ,ساخت کلیپ ,یک کلیپ

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

hamrahaval دنیای جنگ ستارگان ghasrenoor اف اس ام اس شبنمی مقاله, تحقیق, پایان نامه pichaksplus نخستین قیام بازاریابی دیجیتال ویندوز